u know me??

MUAR- CHERAS, JOHOR- KL, Malaysia
Ada apa dengan Ezumi Ayum? emotional. sensitive. nice.loving.loud. sophisticated. fashionable. snobbish. friendly. fussy. choosy. im addicted with cool shades N im obsessed with LEMBU hihihi.... NOORHAIZUM IZYAN BINTI KAYALAN nama di beri, d lahirkan d sepital MUAR JOHOR pada tanggal 16 SEPTEMBER 1989, asal JOHOR, so org JAWE LA, d besarkan merata2 tempat..SEK REN kat SEKOLAH RENDAH TAMAN CUEPACS dri darjah 2 - darjah 6 aja...heheheh..pas tuh sekolah menengah pulokk, kat SEKOLAH MENENGAH BUKIT GAMBIR MUAR JOHOR...pas tuh SPM xbape bek sgt...aku msuk la konon yer na dptn sijil dlu b4 dpt panggilan UPU, so aku wat la sijil kat ILP LEDANG tuh hurmmm sekerat jalan aja, coz dpt twran stdy tmpat len...kat KL. sambungla stdy 3 thn kat KOLEJ TEKNOLOGI ANTARABANGSA CYBERNETICS mek kos bsnss...dh hbs wat diploma dalam PENGURUSAN PERNIAGAAN..aku smbung ag BBA BACHELOR BSNSS ADMINSTRATION (UPM )LA WOOO ....4 thn...hobi pe ag shopping arr, suka makan, suka tido...ckp sal blog saje aja...mmg dlu ada blog tp xupdate2 un, hehhehe..hah klu rajin usha2....arrr blog aku ni...MUAXXXXXXX..LUV U ALLL apa yang boleh..bukan apa pun xboleh sya bangga jadi org jawa hahahhaha

Thursday 19 May 2011

SAMBUNGAN BERANGAN PART 1

Antara kesempurnaan, kasih sayang dan kehidupan
LELAKI ITU- Dhaurfo
Sepanjang bersama dengan lelaki itu….sungguh pun lelaki itu sudah memahami akan kerenah perempuan akan tetapi tiba-tiba lelaki itu ingin mengubah dirinya untuk menjadi lebih baik di matanya..selama dan hampir 4 tahun lelaki itu mencuba dan terus untuk mengubahnya akan tetapi jua begitu…
Jika benar kata orang terimalah seadanya terhadap pasangan..mengapa??? lelaki itu..ingin mengubahnya perempuanya??? Adakah perempuan itu begitu naïf?? Perlu di ajar? Perlu di ubah? Jika sayang katakan ok sahajalah?? Habis cerita….di atas itulah kegagalan lelaki itu mengubah dirinya iaitu perempuan, maka lelaki itu mengambil keputusan membuat haluan masing-masing….memang tidak adil bagi perempuan! Benar kata orang CINTA ITU BUTA! Lelaki itu, buta! Untuk mengenal pasti cintnya..dek kerana begitu ghairah dan asyik untuk mencari pasangan yang sempurna di matanya….dia sanggup melenyapkan kisah 4 tahun cintanya dengan memutuskan ikatan antara perempuan itu…

Perempuan sedih…terkilan akan keputusan yang dilakukan oleh lelaki itu…akan tetapi…perempuan itu, cekal dan tabah seiring dengan makna namanya..dia terus meneruskan kehidupannya yang lebih sempurna….sesungguhnya perempuan tidak sanggup menempuh ranjau kehidupan dengan adanya keluarga tercinta dan rakan-rakan yang sejati…perempuan itu, mampu untuk terus bernafas di fana ini……begini ceritanya……..













BAB 1
Ermmm…dah pagi dah…mama seperti biasa mengejutkan anak kesayangannya..ezumi. dengan pantas ezumi mencapai tualanya yang tersidai di tepi katil. Dalam hati, ezumi berbicara alangkah baiknya jika hari ini hari ahad..bolehlah dia sambung tidurnya..apa boleh buat ezumi adalah pelajar tahap 8 di Sekolah Morcales Carles di daerah Morcales dia harus pergi ke kelas tambahan yang dianjurkan oleh kerajaan di situ.

Manakan ezumi tidak pergi ke kelas tersebut ini kerana bapanya Takazu  adalah orang yang berpengaruh di daerah Morcales. Jam  menunjukkan pukul 7 pagi, mama dengan sut joggingnya serba pink itu memanggil ezumi, ezumi….ezumi….cepat turun..kedengaran suara mama…lantas ezumi calit lip gloss di bibirnya sambil bersuara ya..mama…sekejap…ezumi turun la ni..

Mak esah, selaku orang gaji..sudah faham dengan perangai dan gelagat kami sekeluarga. Sungguhpun hanya kami bertiga, tetapi kami tetap bahagia…pada 2 tahun lalu, kami sekeluarga menerima kejutan yang paling gembira sekali..iaitu mama mengandung. Tapi apakan daya, mama mengalami keguguran akibat gegaran yang kuat semasa kami semua pulang dari kampung untuk pergi ke kenduri kahwin sepupu papa.sejak daripada itu, mama tidak boleh lagi mengandung..hurmmm…

Mama menjerit lagi, mama dah lambat ni sayang..kamu buat apa lama-lama dia atas tu? Mak esah hanya mampu tertawa melihat gelagat anak beranak ni..taraaaa…ezumi dah sampai..sambil memeluk mamanya dari belakang..wahh..mama sape ne..cantiknya nak pergi gym ke nak pergi shoot ne..mama mempunyai agensi modeling di Bandar.

Hampir 4 tahun beroperasi perniagaan mama semakin hari semakin maju. Mak esah menuang air kegemaranku iaitu susu stawbery..sesudah sarapan mama dan aku terus pergi ke destenasi masing-masing..mama memicit penggera keretanya iaitu mini cooper berwarna merah..sambil bertanya kepadaku..mana kawan kamu ezumi biasanya dan terpacak depan rumah time-time cam ne..mana dia?? Jawabku…cepat, entah..tak tahu..ermm…mama menyampuk lagi gaduh lah tuh?? Aku cepat-cepat masuk kereta dan cepat-cepat hidupkan enjin kereta. Kereta ku sama dengan mama…kereta ini pemberian papa pada hari lahir kami berdua. Papa amat sayangkan kami berdua. Bertuah ada papa..aku sayang pada mama dan papa..

Pagi hari itu nyaman sekali..lagi 15 minit kelas bermula aku masih lagi di kawasan perumahan banglo mewah di daerah Morcales…tiba-tiba bunyi hon di belakang…aku jadi gelabah.cepat-cepat aku memakai tali pinggang keledar. Sudah banyak kali mama nasihatkan supaya memakai tali pinggang keledar…aku masih lagi mengendahkan…hurmm…meleset sangkaan ezumi…lain yang di sangka lain yang datang..rupanya..orang yang menyakitkan hati tempoh hari…dia mengetuk cermin kereta ku…dengan muka yang penuh kedaifan yang ingin meminta maaf pada ku…ezumi terkenal dengan sifat keegoaanya..terus memecut laju…

Setibanya di sekolah…seperti biasa ezumi perlu mengisi borang untuk meletakkan kereta..al-maklumlah..ezumi seorang sahaja yang memakai kereta untuk pergi ke sekolah. Pelajar lain semuanya drebar yang hantar..dan pelajar lelaki masing-masing dengan motobike mereka yang besar-besar itu..sama seperti dia..huh!! selepas ezumi meletakkan keretanya, kedengaran suara..kawan-kawannya…huiii…tuan puteri…sowang aja ker??? Keiza bertanya..dan yang lain-lain masing-masing sibuk dengan nota mereka..ezumi hanya mampu tersenyum…korang awal sampai…apa mimpi?? Tiga sekawan ini..terus meyusun langkah mereka ke kelas. Seperti biasa..mereka bertiga adalah pelajar yang paling lambat ke kelas dan pelajar yang paling awal pulang…kawan-kawan sekelas yang lain dan guru-guru sudah faham akan kerenah mereka bertiga..sungguhpun mereka bertiga begitu…tentang pelajaran mereka di katakan di antara pelajar yang cemerlang..

Kelas sudah pun bermula tempat duduk ku…Ohiya yang duduk, tinggal tempat duduk yang berdekatan dengan dia aja yang tinggal…kalau di ikutkan hati aku..nak aja aku balik…akan tetapi..guru ..ezumi duduklah cepat kelas dah mula dah ni…apa tunggu lagi?? Nak  atau tak aku tetap juga kena duduk..dia dari jauh sudah senyum pada ku..keiza mengusik aku lagi..hohohoho….malu-malu plak..duduk aja la..aku yang hampir-hampir mahu marah..tetapi apakan daya keiza adalah sahabatku..apa yang dia lakukan hanya lah gurauan aku tidak ambil hati…aku pun duduk..dan keluarkan buku latihan dari beg pemberian si dia.

Dia tahu apa yang aku suka…aku memang sukakan rekaan beg tangan Paris Hilton…tambahan lagi, beg pemberiannya itu warna kesukaan aku..putih..dia menyapa aku..u kenapa td..sampai hati u buat I cam tuh? Aku hanya mampu berdiam…kerana jantung bergoncang dengan lajunya…dup dap dup dap dup..dap…

u knp?? Nampak macam cemas aja?? Errmm…ermmm..xada apa2…tiba-tiba perutku sakit ini mesti kerana nasi goreng pagi tadi…mak esah sudah pesan..jangan ambil sambal banyak-banyak..nanti sakit perut..ini lah padahnya..argghhh..xtahan..nak terkentut pun ada…dia yang sudah kenal aku…u nak kentut? Kentut aja la…I fam…sory ea sayang malam tadi..xsempat nak bagi tahu…pada u..mak i..suruh balik cepat..dan balik2  aja I terus tido…bukan maksud I lupa …hah? Hah??

Aku sebenarnya tidak mendengar apa yang di katakan oleh…dia..kedengaran..guru..ok kelas…rehat 10 minit…ermm…kamu ezumi…saya nak pinjam nota kamu…aku lantas bangun sambil memegang perut..dan suara dia memanggil aku,ezum…ezum…langsung  aku endahkan…sesudah ku beri nota ku kepada guru..cepat-cepat aku pergi ke ladies room..

Arrghhhh..leganya…dia terpacak di luar pintu.u mfkan i? aku terus
menyusun langkah ke café…tiba-tiba tekakku berasa kering…aku masih tidak endahkan dia..dalam hati…huhuhu..kecian u…padan ,muka…buat lagi…hahahha..aku masih berdiam lagi…dia tetap tidak putus asa..masih mengekori aku lagi…ermm..kak..nak..dia menyambung  ayatku..nak dua air kotak..susu stawbery..aku menjeling kearahnya…dia wow..menjelingnyer….nah..ambil susu i..hehehehehe…aku tersenyum sinis..kearahnya….yes..yes…dah ok…u I tahu..u  saja je an??

No comments:

Post a Comment