u know me??

MUAR- CHERAS, JOHOR- KL, Malaysia
Ada apa dengan Ezumi Ayum? emotional. sensitive. nice.loving.loud. sophisticated. fashionable. snobbish. friendly. fussy. choosy. im addicted with cool shades N im obsessed with LEMBU hihihi.... NOORHAIZUM IZYAN BINTI KAYALAN nama di beri, d lahirkan d sepital MUAR JOHOR pada tanggal 16 SEPTEMBER 1989, asal JOHOR, so org JAWE LA, d besarkan merata2 tempat..SEK REN kat SEKOLAH RENDAH TAMAN CUEPACS dri darjah 2 - darjah 6 aja...heheheh..pas tuh sekolah menengah pulokk, kat SEKOLAH MENENGAH BUKIT GAMBIR MUAR JOHOR...pas tuh SPM xbape bek sgt...aku msuk la konon yer na dptn sijil dlu b4 dpt panggilan UPU, so aku wat la sijil kat ILP LEDANG tuh hurmmm sekerat jalan aja, coz dpt twran stdy tmpat len...kat KL. sambungla stdy 3 thn kat KOLEJ TEKNOLOGI ANTARABANGSA CYBERNETICS mek kos bsnss...dh hbs wat diploma dalam PENGURUSAN PERNIAGAAN..aku smbung ag BBA BACHELOR BSNSS ADMINSTRATION (UPM )LA WOOO ....4 thn...hobi pe ag shopping arr, suka makan, suka tido...ckp sal blog saje aja...mmg dlu ada blog tp xupdate2 un, hehhehe..hah klu rajin usha2....arrr blog aku ni...MUAXXXXXXX..LUV U ALLL apa yang boleh..bukan apa pun xboleh sya bangga jadi org jawa hahahhaha

Thursday 19 May 2011

SAMBUNGAN BERANGAN PART 3

BAB 3
Ermm…ermm….tak ada ape..so??? naik la…u I pakai baju kurung,,,,naik moto ni?? Tolongla….k2…I blik sekejap..i ambil kereta untuk u k..sambil mencubit pipi ku…aku mengangguk…I tgu u kat cne..jangan p mna2…k?? peace….aku menjawab..PEACE U 2….dia mengusap kepala ku lagi…sambil memesan dengan pak guard yang bertugas..pak cik…jaga sekejap budak garang ne…pak cik Halim,mengangguk…dia menghidupkan enjin motonya…dan sekali lagi menoleh kearahku..PEACE U SO MUCH…aku hanya mampu tertawa…

Dalam perjalanan…u..jd xstdy kat rumah u petang nanti?? Ermm…ikut u la….aku bertanya..pukul berapa u nk datang?? Ermm…kul 4 ley?? Ok…jumpe lagi petang nanti…u tak nak masuk dalam dulu ke?? Jmpe mak esah kesayangan u tuh?? Hehehhe..die gelak kecil…xpe la…kirim salam aja la..k bye…die memggil ku lagi…ezum..ezum….yer…de pe lagi?? Nak kene bayar tambang ka?? Jawabku…x…x..peace…hurmm…lantas ku menjawab..ya PEACE…U 2..

Mak esah..mak esah…..mak esah…ku memanggil mak esah yang berumur hampir setengah abad…ini..mak esah sudah lama bekerja dengan keluarga kami…aku sudah pun menganggap mak esah seperti keluarga ku sendiri…aku melulu ke dapur..wahhh..sedapnya bau..masak pe ne?? ezumi…pergi tukar baju dulu..nanti mak esah hidangkan…ok..jawabku..laju..ohh…ya..mak esah mama dah pulang?? Ermm…belum lagi..agaknya..ea..jawabku..ermm..mak esah tak dengar pun bunyi kereta kamu ezumi…kamu balik dengan siapa?? Panjang ceritaya..mak esah..aku mengusik…hahahaha…eh..kamu ne..mak esah tanya betul-betul ne…balik dengan Dhaurfo..mak esah kerisauan…habis kereta kamu mana ezumi?

Ermm…ada kat bengkel…tayar pancit tadi…tiba-tiba aku teringat siapa yang lakukan sampai tayar keretaku pancit….aku teringat…keiza dan moura katakan tadi…perempuan itu. Tapi siapa?? Ehh..ehh…kenapa kamu ne ezumi..mak esah menegur…ermm..xda pe2 la…aku menjawab dan terus…mengambil tempe goreng..lalu terus naik ke  bilik…untuk menyalin pakaian…kriekk….bunyi pintu…aku terus mendapatkan katil…arrghhh…penatnya….aku melabuhkan tubuh ku, di atas katil…lalu..melihat..kiriman sms..u…I dtg lambat sikit ya…pukul 4 30 petang…k?? luv  u sayang..c u tis evening..aku tertawa dengan kiriman yang di kirimkan oleh…Dhaurfo tadi…kedengaran suara mama…ezum…ezumi…turun..makan…sayang…ye…yer…yer…ezum turun ne..aku cepat-cepat menukar pakaian ku…dengan mengenakan hot pant warna pink dan top MNG warna putih..pantas aku turun…papa menanyakan sesuatu kepada ku…ezumi…kereta kamu sudah siap belum?? Xtahu pa…Dhaurfo yang uruskan..owhh…jawab papa..

Makanan sudah siap di hidang tuan…mak esah mangajak kami sekeluarga menjamu selera…puan kamu mana?? Tanya papa….di belakang tuan, puan ambil ulam di belakang…puan kamu tuh..memang tidak boleh kalau tidak ada ulam…usik papa kepada mak esah…aku mengajak mak esah…mari makan bersama kami…papa pun setuju..marila…tidak adillah…kamu sudah memasak makan berasingan dengan kami…usik papa lagi…mak esah memang rendah diri orangnya…oleh kerana itu..mama dan papa…begitu senang sekali…mengupah mak esah untuk bekerja di dalam rumah ini.

Selesai sudah makan tengah hari…aku menolong mak esah, mencuci pinggan dan mama memotong buah-buahan sebagai makanan pencuci mulut…Papa membuka rancangan kegemaranya, iaitu saluran history diAsrto…riuh kedengaran di ruang keluarga..dari dapur..mama mendapatkan papa dengan memegang pinggan yang berisi buah-buahan…aku masih di dapur menolong mak esah mengelap pinggan yang di basuhnya tadi. Kring-kring…telefon rumah berbunyi..mama memanggil mak esah..mak esah jawab telefon..lantas aku berkata..xpe biar ezumi yang sambut yea..mak esah sambaing keja ne k..hello..asslamualaikum ezumi bercakap…siapa di sana..ya..suara agak ngarau..membalas salamku…saya Abu mekanik..kereta Cik Ezumi Takazu sudah kami baiki..boleh la Cik ezumi mengambilnya..ataupun kami yang menghantarkannya..sekejap ya  

En.Abu…aku lantas mendapatkan papa..papa orang mekanik..telefon..bagi papa telefon tuh…papa berbincang dengan en.Abu…tentang pembayaran. Aku gembira kerana kereta kesayanganku…sudah di baiki…hahhahaha…boleh la round-round..seperti yang di rancangkan oleh aku keiza dan moura tempoh hari…heheehhe…ermm…kami bercadang hendak pergi ke shopping mall membeli koleksi lembu kami yang baru..memang pelik kegemaran,kesukaan kami bertiga…yes…yes..jerit ku…mama bertanya kenapa neyh?? Xda pe2…ma..ezumi naik atas dulu yer solat jap..ermm..yela anak mama..balas mama..

BAB 4
Jam menunjukkan tepat pukul 4 30 petang..aku di ruang halaman sambil memberi makanan kepada ikan peliharaan papa..papa memang sukakan ikan jepun…ikan koy namanya…tenang sungguh ditepi kolam…ini..aku melihat jam di tangan, iskhhh..mana Dhaurfo ne..lambatnya…mak esah tolong ambilkan buku dan kotak pensil ezum di atas..ezumi letak di atas meja belajar..jawab makesah..baik ezum mak esah tolong..ambilkan…

Tiba-tiba..hon kedengaran…kenal sungguh aku bunyi hon itu..aku menoleh ke hadapan…lelaki berbadan tegap berseluar pendek dan berbaju t shrt berwarna coklat muda sudah cukup menggugat siapa yang memandangnya..aduhai..lelaki ini, sebenarnya menjadi kegilaan ramai pelajar perempuan di sekolah..aku yang bertuah hahahaha…dia terus menyusun langkahnya..ke arah ku…hai..ezumi..lame menunggu..usiknya…ha’ah..sekejap…sambil aku menjeling ke arahnya…dan aku berlalu membiarkannya di tepi kolam…lantas dia mencapai tanganku yang halus ini…lantas dia pegang erat jari-jerami ku…aku menolak…dia tetap pegang erat seperti tidak mahu melepaskannya…mama menghampiri kami…

Ehemmm..ehemmm…mama mengusik kami…gengaman tadi tiba-tiba terlerai..lantas dia salam tangan mama..sambil menanyakan khabar…apa khabar auntie…uncle mana? Mama jawab..auntie sihat-sihat sahaja..uncle ada di dalam tuh..tengah beristirehat..ermm..kamu datang, mahu belajar ya…belajar la..nanti auntie suruh mak esah buatkan air untuk kamu ya..mama terus masuk ke dalam rumah…sambil menjerit mak esah…mak esah…mama memang begitu..suka menjerit..

Aku memarahi Dhaurfo..u buat lagi macam tuh lagi yer…ok2…sorry k..sayang..aku mencebik…urwekkkk…aku cepat-cepat menukar topik..ok Dhaurfo kita hari ini nak belajar apa?? Kita belajar matematik boleh…lantas aku menjawab…ok..mentang-mentangla..dia tuh juara kuiz matematik tempoh hari…nak belagak la tuh?? An?? Ermm..xda la…u pun apa kurangnya, terer pe..kan?? k…kita start belajar k..macam-macam soalan kami buat…hampir satu jam kami belajar..terasa kering tekak..aku cuba memanggil..mak esah, tanpa di sedari mak esah sudah pun berada di hadapan kami…


BAB 5
Amboi-amboi..khusyuknya..kamu berdua belajar sampai tak sedar mak esah datang…kami hanya mampu beri senyuman…minum la…sapa mak esah…Dhaurfo menjawab, terima kasih mak esah…buatkan air…sama-sama balas mak esah. Kesibukan kami menikmati teh cina, mama memanggil…dari dalam..aku terus menuju ke dalam rumah…ye ma..ada pe? Ne keiza telefon..owhh..aku terus capai telefon…yer keiza wat up??  Keiza menanyakan kepada ku..macam mana plan kita tempoh hari…ermm..pukul 6 30 petang ok x?? aku…aku….aku pe??

 Sampuk keiza..ermm..aku balas, aku gah stdy..gan..gan…dengan siapa?? Sampuk keiza lagi…dengan cepat aku menjawab..dengan Dhaurfo..sesudah sahaja keiza mendengar dia gelak besar…hahahahhha…..akhirnya…aku cuba menamatkan perbualan kami..sudah la kau keiza…jumpa nanti petang…di mall ya..tut! aku menamatkan perbualan kami, keiza ini memang suka mengusik..kalau di layan makin melarut-larut..nanti…aku terus keluar…pergi ke pangkin tempat belajar kami…

Kelihatan kemesraan di antara mak esah, mama dan Dhaurfo..senang sekali aku melihatnya…ternyata Dhaurfo memang pandai mengambil hati orang tua..jelas terpancar..hehehe…memang tidak di nafikan mengapa dia menjadi kegilaan ramai perempuan di sekolah..amboi-amboi..apa yang di borakkan dari tadi neyh?? Sampai dari dalam dengar…mereka bertiga gelak kecil setelah mendengar aku berkata-kata..aku terpinga-pinga..apa agaknya..yang mereka bicarakan ketidakadaan aku sebentar tadi..mama dan mak esah membiarkan kami..ermm…sapa kol tadi…ezumi..

Aku cuba mengusik..adalah…admire…beserta muka aku yang serious..wajahnya  menjadi berubah..lantas aku..ketawa keriangan..hahhahhaha…xdela…yunk…keiza telefon tadi kejap lagi kami bertiga hendak pergi ke mall..beli lembu..owhh…balas Dhaurfo, ermm…nak ikut…boleh? Hah?? Aku sampuk…u nak ikut…?? U Tanya danyang-dayang I dulu…lantas dia terus menelefon keiza..hello gurll…aku hanya mampu melihat sahaja..keiza aku nak join p shopping nty petang ley?? Ok..thanks..jumpe kat mall..ya..

Girang sungguh..Dhaurfo, ermm…aku berkata, ermmm…I kemas buku dulu ya.dan naik atas siap-siap..ok…dia balas dengan lembut…sementara aku sibuk mengemas buku yang bersepah ne..dia juga mengemas..cawan-cawan dan terus melulu masuk ke dalam rumah..menuju ke dapur…eh..eh…aku memanggil…u..xpayah la…letak aja…xpayah basuh…dia balas dengan cepat…xpe…ala sikit aja..bukan apa pun..xpa..u naik atas siap-siap..k…cantik-cantik taw…balasku balik…senyum kepadanya…














BAB 6
Ambil masa sepuluh minit aku bersiap…aku mengenakan jeans AX..dan t-shrt rona seakan-akan coklat…wah..sedondon gitu..hehehehe…aku turun…dia yang sudah terpacak…di ruang keluarga bersama-sama mama dan papa…nampaknya rancak perbualan mereka bertiga…aku terus menyusun langkahku dengan sopan…belum sempat aku hendak beritahu kepada mama dan papa…Dhaurfo sudah pun beritahu…papa membalas…kalau iya pun nak keluar….solatla asar dulu…papa dan Dhaurfo terus pergi ke ruang sembahyang di bilik hadapan sekali…mama mengusik aku…mama tengok Dhaurfo tu..baik orangnya..ba….aku menyambung ayat mama..ba..baik orangnya..dah la…

Ezumi nak p minum…membiarkan mamanya yang asyik fikir tentang Dhaurfo…10 minit kemudian…papa dan Dhaurfo keluar dari bilik sembahyang, aku dari dapur…terus menuju..ke ruang keluarga…pa, ma..ezumi pergi dulu yer…Dhaurfo..penuh tertib salam mama dan papa…aku dari tepinya melihat sahaja..papa siap berpesan…naik saja kereta ezumi..ezumi tuh..bukan tatu peraturan…usik papa…baikla balas Dhaurfo kepada papa…ezumi mama kirim barang boleh belikan mama sotong sira gula ya..baikla mama..balasku lembut…kami berdua serentak..berkata..pergi dulu..masing-masing melihat diri masing-masing..ermm..pesan papa lagi, bawa kereta hati-hati ya…jaga anak pak cik…elok-elok…Dhaurfo mengangguk cepat. Aku pun masih lagi bertanya..mengapa papa begitu senang sekali…apabila aku bersama dengan Dhaurfo…ermm…benar kata..arghhh….payah fikirla…iskhhh…ezum…ezumi…u kenapa ni?? Hah?? Ha?? Aku terpinga-pinga langsung tidak perasan panggilan Dhaurfo sebentar tadi..

Dia menghidupkan enjin kereta, dan mengundurkan kereta ke belakang..sambil melambai ke arah kedua ibu bapaku…dan memberi salam…aku sibuk membelek muka ku…dengan bedak compact Dior..dan mencalitkan wangian Vera Wang..ke nadiku…wangian ini, pemberian dia juga…ole-ole dia semasa bercuti di US tahun lalu..bukan itu sahaja, Dhaurfo memang tahu taste aku….dia  juga menghadiahkan aku blaus rekaan Vera Wang.

Keadaan begitu sesak di Morcales…aku memang tidak suka keadaan sesak-sesak begini… aku terus melayan lagu band nidji..Dhaurfo memang memahami aku…dia membisu sejak dari tadi…eii…aku memulakan perbualan…tadi bukan main lagi dengan mak esah, mama, papa....sekarang apa macam?? Dah kering idea ker dear..???  balasnya aii..risau jugak u kat I ble I diam…I thu…u sayang kan I kan?? Ehh..eh….jawabku…jangan nak  perasan ea??  Sebaik sahaja..melepasi jem tadi..akhirnya sampai juga ke mall Pokahal..
















BAB 7
Ermm..mana c keiza dan moura ne…aku terus ke kois Mek DOK NAL..membeli ais krim…kegemaranku…coklat vanilla…mana ais krim untuk i..ezumi?? ne hah lam plastik terima kasih sayang…Dhaurfo sukakan ais krim vanilla..tiba-tiba kami..di terjah dengan suara cik-cik…aku berpaling ke belakang..sudah agak dah..memang mereka berdua…siapa lagi…iskhhh…aku memarahi mereka berdua…keiza moura..cepatnya…datang…..sudah-sudah…Dhaurfo cuba meleraiakan pertelingklahan kami bertiga sebelum bertambah melarat lagi…aku terus melulu menarik tangan kedua-dua sahabat karibku…membiarkan Dhaurfo  di kios ..ais krim tadi…

Keiza memanggil-manggil Dhaurfo..mari-mari…aku sibuk melayan keletah moura…kami i terus menuju ke kios give…rambang mata kami di buatnya..Dhaurfo di belakang langsung  aku tidak endahkan..dia amat memahami ku..apabila sudah bertemu dengan geng..dia di lupakan sekejap…bukan bermaknya dia tidak bermakna di dalam hidup ezumi…hanya di antara dua hati ini yang mengerti akan perasaan itu..gurlll…Dhaurfo memanggil kami bertiga I pergi toilet dulu k…kamu di sini aja kan?? 5 minit lagi I datang..moura balas..ok…keiza manyampuk…sesudah sahaja Dhaurfo jauh dari pandangan kami bertiga..eii..ezumi, ko ne pe la..biarkan Dhaurfo sowang2..kecian aku tengok dia…eyela ezumi…sampuk moura..ehh..korang neyh…sebelah yang mana yang mana aku ker dia?? Lah…dia yang nak sangat ikut..so…so…kami bertiga serentak ketawa seakan-akan faham apa yang ingin di sampaikan oleh ku…hehehehe..

Aku terus membelek-belek rak yang tersusun rapi…di penuhi dengan koleksi lembu..aku sudah mendapatkan apa yang ku inginkan sama seperti yang terdapat di dalam majalah moo..majalah moo..adalah majalah..tentang koleksi lembu. Keiza dan moura masing-masing sibuk mencari-cari..koleksi lembu mereka…hobi kami memang pelik..Dhaurfo datang menghampiri kami…gurll..dah dapat apa yang kamu orang inginkan…serentak keiza dan moura menjawab dah…tinggal ezumi aja belum…

Dhaurfo datang menghampiri aku,…kawan-kawanku sudah di tempat pembayaran..Dhaurfo menanya kepadaku..ezumi bagi lembu itu pada i…lantas dia pergi ke tempat pembayaran dan membayar lembu tersebut..aku masih terpaku..atas perbuatanya, Dhaurfo suka begitu,aku takut terhutang budi…dia sungguh baik melayan ku..walaupun aku  kadang-kadang menjengkelkan tetapi dia tetap berbuat baik..dan tahan dengan kerenah keanak-anakkan ku ini. Syukur pada tuhan aku mempunyai dia yang baik hati…benar kata mama sekali lagi..

Lembu dah beli…jom pergi makan…ajak keiza dan moura…ok..balas ku cepat. Nak pergi makan di mana neyh?? Dhaurfo…menyampuk..jom makan di restoran terapung…kat Mukade dekat-dekat dengan Joenaga tu…korang tahu tak temapt tu?? Moura balas..owhh kat situ…ok2…makanan di situ, sedap-sedap…eh…eh..jap2…au nak pergi li sotong…jap…mama aku kirim tadi..jap ea…beritahuku kepada keiza dan juga moura..ermm…Dhaurfo sindir ezumi..xpayah I dah belikan dah…hah?? Dah beli?? Keiza dan moura…terus melulu..meninggalkan kami berdua..eh..u ne…xbagi tahu pun nak beli…dahla..balasnya dengan lembut…kami berdua terus menuju ke parking…u terima kasihnya belikan,,sotong…tu..sama-sama sayang..





BAB 8
Kami beredar dari mall…di belakang kami, keiza dan moura....lagu nidji berkumandang…masing-masing ambil telefon…rupanya..telefen dia…hurmmm…aku bertanya, siapa yang kol? Dengan pantas dia menyebut…papa la…hah?? Terngamam aku di buatnya, tidak pernah-pernah papa menelefonnya..apa agaknya sehinggakan papa menelefon Dhaurfo? Mengapa tidak menelefon aku sahaja bahkan aku saja anaknya…ini tidak boleh jadi..aku mengopeng…apa yang di bualkan oleh mereka berdua..penuh sopan dia menyambut salam dari papa..walaikumussalam..ya, kami baru sahaja keluar dari mall..kami bercadang hendak pergi ke Restoran Terapung di Mukade…baikla..mereka menamatkan perbualan. Selepas dia mematikan telefon bimbitnya, aku melihat setiap gerak-gerinya..dia hanya tersenyum lebar..aku membalas dengan  mengangkat kening…dia tetap dengan senyuman manisnya itu..

 Masih terngiang-ngiang di kepalaku..apa yang mereka perbualkan sebentar..menjadi satu persoalan di fikiranku…apa eak?? Ermm..destinasi kami semakin hampir…matanya melilau-lilau mencari parking..begitu juga keiza dan moura. Aku masih lagi diam membatu di sebelahnya..brek kereta ditariknya..ok dah sampai tuan puteri…aku seperti biasa, membelek muka ku ini dengan bedak compact Dior..dan menyalitkan losyen tangan Vera Wang yang selalu ku bawa dalam tas tangan Paris Hilton ne..dia menyebik..cik ezumi..dah lawa da…xpayah nak..tidak sempat dia menghabiskan ayat aku..menyampuk..ok2….sementara aku merapikan rambutku yang panjang, ku sisirkannya…sedang asyik aku, menyisir rambutku…dia sudah berada di pintu…langsung tidak perasan dai sudah lama di situ..lantas dia membukakan pintu ini buatku…silakan wahai permaisuriku…perlakuannya, sungguh aneh…memang setiap kali ku bersamanya, dia akan membukakan pintu…dan menutupkan pinti kereta buatku…tapi kali ini..lamunan ku terhenti sekali lagi..

Kedengaran suara keiza dan moura di belakang…eii..mak cik..cepat la sikit…lamanya…kita bukan nak shoot..nak pergi makan aja..aku yang sudah muak dan jemu akan bebelan keiza itu, melulu aku ke ruang legar Restoran…moura sudah di hadapan kami…aku berkata, amboi..mak cik depan tuh? Tak sabar-sabar nampaknya..nak makan..Dhaurfo hanya, tersenyum meliahat teletah tiga sekawan ini.

Hah? Kat sana tuh ada meja kosong jom kita duduk sana…aku membalas..jom…aku menarik tangan dia…jom..dia membalas, dengan senyuman manis..setiba aku di meja..dia menyorong kerusi untuk ku..
Kami berempat masing-masing melihat menu yang di sediakan..atas meja…keiza dan moura sudah pening…tak tahu apa yang hendak di makan. Dhaurfo memanggil pelayan..sementara aku sibuk memilih makanan…ya encik..nak order makanan apa..? pelayan itu, menyambut kami dengan penuh hormat..dengan pantas moura memesan makanannya, saya nak set A ini..air lime juice ya..sementara itu, keiza mahukan mee hailam beserta kan air sirap bandung…Dhaurfo membatu, melihat keiza dan moura mulut mereka berdua aja..yang dari tadi berkata-kata…

Selepas keiza dan moura memesan makanan mereka…kini giliran ku pula…ermm…saya nak mee hun sup…tak nak telur ya…dan air, lime juice..sementara pelayan sedang menyalin pesanan ku, aku menanyakan kepada dia..u nak makan apa? Dia membalas..macam biasa..aku sudah tahu apa yang dia mahukan…ermm…Encik…saya nak laksa dan air the o ya..
Dia sempat lagi, berbisik ke telingaku…that my gurl…dan senyum ke arahku

BAB 9
Keiza dan moura mengusik lagi…ehehmmm2….bisik-bisik pulak…hahahah….sambil ketawa berdekah-dekah…aku buat seperti tidak ada apa-apa yang berlaku…tiba-tiba telefonku berbunyi…dia ingatkan telefonya yang berdering…manakan ringtones kami sama…dia meraba-raba poketnya.,..aku dengan selamba menyambut..ohhh…mama, ye ma…ezumi dekat kedai makan ne…jap lagi balikla…owhh..mama egatkan kamu masih di mall…beli tak sotong mama?? Dun wory mama Dhaurfo dah belikan untuk mama…mama berasa pelik hah??? Ok la, jumpa kat rumah nanti..balik hati-hati ok sayang..kirim salam mama pada kawan-kawan ezumi ya…ok ma…asssalamualaikum..aku menamatkan perbualan.

Dhaurfo berkata, mama kol ea? Ha’ah…kenapa? Tak ada apa-apa..tidak sampai, 10 minit pesanan kami sudah sampai…layanan di sini amat bagus dan makanan di sini semuanya ada..dari masakan kampung  hingga ke masakan barat…tidak di lupakan masakan jepun dan sepanyol pun ada di jual di sini..restoran ini, menjadi tempat tumpuan para pelancong…

Sedang kami berempat enak menjamu selera…tiba-tiba kami di datangi oleh seorang perempuan bertudung berbaju hitam berseluarkan jeans lusuh..seakan-akan jeans yang sedang moura pakai sekarang…perempuan itu, menyapa Dhaurfo…nampaknya, mereka sudah mengenali antara satu sama lain..perempuan bertudung itu, kelihatan lingkungan umur sebaya dengan kami…tapi yang hairan mengapa aku tidak mengenalinya…kerana kawan Dhaurfo adalah kawan ku juga dan kawan ku adalah kawannya juga…iskkkhhh…siapa perempuan ne??

Aku yang berada di tepinya membatu..melihat perempuan itu, menyapa Dhaurfo..hai…lama tidak jumpa…dia, berubah wajah…seakan tidak percaya…apa yang berada di hadapanya..ehh…khynase. mereka berbualkan sesuatu…aku langsung tidak mengendahkan aku….menyuap mee sebelum ianya menjadi kembang…

2 minit kemudian..baikla…ok…nanti apa-apa hubungi ok..perempuan iti menamatkan perbualan…aku masih berdiam diri menikmati juadah di hadapan…air ku yang masam sudah menjadi payau…bohongla tidak cemburu…kata orang cemburu tanda sayang…aku buat seperti tidak ada apa-apa berlaku…aku berkelakuan seperti biasa..aku bersembang dengan moura…sementara itu, keiza yang mengambil alih tugas ku seprti biasa menyoal siapa perempuan itu…keiza memang sudah memahami aku….

Keiza menyoal seakan-akan dia yang ingin mengetahui semuanya tentang perempuan itu..khynase nama dia…kawan kau ke?? Tanya keiza lagi…ha’ah..kawan kakak aku…owhh…dia wat apa di sini..?? ermm..tahu la aku dia makan tak kan kat restoran pergi beli-belah plak an?? Maksud aku..dia… dia..keiza merancakkan lagi perbualan mereka….aku dan moura mendengar…sahaja kononnya saja sekadar mendengar..padahal aku yang beriya-iya hendak tahu…siapakah sebenarnya perempuan tersebut?

Dengan penuh yakin…dhaurfo menjawab..khynase ne baru sahaja berpindah di sini dan baru sahaja memulakan kerjanya…owhh…begitu..paus hati…perkataan itu membuatkan Dhaurfo menjadi bertambah pelik…hah?? Moura mengembalikan keadaan seperti tidak ada apa-apa yang berlaku…moura buat-buat ketawa..dan aku pun melayankannya…hehehehhehe….sementara itu, keiza menepuk dahinya sebagi tanda kesilapan yang telah dia lakukan…aku hanya mampu melihat…kalau nak di ikutkan hati….dah lama dah aku…cubit..apakan daya dia berada jauh denganku…


BAB 10
Kami semua menghabiskan makanan…sememtara kami menghabiskan makanan keiza memanggil pelayan yang berdiri di pintu tersebut…berapa semua..seolah-olah keiza yang ingin membayar semuanya…moura adalah orang ytang paling terkejut apabila keiza bersuara seperti itu…what?? Lantas keiza pergi ke kaunter menjelaskan bil…aku dan moura masing –masing berpadangan..besertakan muka yang amat pelik…

Dhaurfo…menjadi buah perbualan kami berdua..apa yang pelik?? Keiza baru dapat elaun lah tuh?? Apa la salahnya…dia sesekali…belanja..xla ada..moura ingin menyatakan sesuatu…pelik aja..tahu-tahu aja kan keiza tuh kan di antara orang yang paling berjimat sekali…hehehe…aku menyambung gelak…haahahah….

Pe tunggu lagi? Jerit..keiza dari kaunter….memang tidak di nafikan suara keiza memang kuat…sehinggakan pelajar-pelajar di sekolah memanggilnya…komander…aku yang bangun dari tempat duduk dia yang menyorong kerusi agar aku bangun…selesa aku di perlakukan sebegini..aku ucapkan terima kasih kepadanya..besertakan senyuman…thanks, u…
Moura sudah berada di hadapanku….ermm…kita orang balik dulu la yer…ha;ah sambung keiza…ok la…kami berjabat tangan…seperti biasa..sudah menjadi perkara wajid  bagi kami apabila kami bertiga bertemu dan berpisah buat sementara…kami berjabat tangan dan mencium pipi masing-masing…

Dhaurfo yang berada di bonet kereta melihat teleytah kami bertiga..kadang-kadang ku malu sendiri akan perbuatan ku bersama-sama dengan kawan-kawanku…tapi dia amat memahamiku…tidak kesah..agaknya. setelah..berjabat tangan aku terus ke keretaku…dia seperti biasa membukakan pintu untuk ku..sambil berbisik aii…kiss untuk I xda ka?? Aku hanya tersenyum nakal…

Perjalanan pulang…dalam keadaan baik…kesesakan lalu lintas tidak ada lagi…malam itu, penuh bercahaya…banyak lampu-lampu membanjiri Bandar Morcales…apa lagi aku pose sakan la…dia yang tersenyum melihat ku..aku memang suka bergambar..habis memory telefon bimbitnya di penuhi dengan gambar-gambarku..kedenganran bang….menandakan azan maghrid…u..kita singgah sekejap pergi masjid..ya?? jawab ku..baikla…setibanya di masjid..u tak turun sekali…i…i…gagap pulak aku…owhh..uzur ya..balasnya dengan penuh memahami…aku tunduk malu..sekejap ya..i solat dahulu….

Dia menyuruh aku mengambil begnya dan menyuruhku ambilkan kain…owhh..seperti biasa…dia memag tidak lupa dengan kain pelekatnya..di mana-mana sahaja di pasti akan membawa kain pelekatnya itu..nah…ini dia kain u..? terima kasih jawabnya..dia tanpa segan silu..terus memakai kain pelekatnya…manakan tadi kan dia memakai seluar pendek tak kan hendak solat berhapan dengan Maha Berkuasa dengan berpakaian seperti begitu..

Dia menyusun langkahnya dengan cukup teratur menuju ke arah pintu gerbang masjid Morcales…aku dari jauh melihatnya..Dhaurfo.. Dhaurfo..nama itu, tersemat di fikiranku…dan di hatiku…sementara menunggu…aku membelek-belek gambar yang ku tangkap tadi…tiba-tiba..kedengaran suara..ezumi…ezumi…aku mencari-cari mana datangnya suara itu..rupanya..dia…ada ape u?? aiit? Sekejapnya solat?? Belum solat lagi…pantas dia manjawab pertanyaaan ku…u tutup cermin dan lock pintu ok??  Hah?? aku membatu seketika…sanggup dia patah balik…hanya ingin mengingatkan aku kunci pintu dan tutup cermin….semata-mata hendak pesan perkara itu kepadaku…ternyata dia amat ambil berat tentangku…menjaga keselamatan ku…u..u…apa yang u mengelamun ne…hah?? hah?? aku tersentak…ok2…I lock la ne…p solat k…

Dia berlalu terus pergi ke masjid untuk menunaikan solat mahgrib..15 minit kemudian…kami memulakan perjalanan ke rumahku…setibanya kami di rumah…dia seperti biasa membukakan pintu untuk ku…mama dan papa sudah berada di pintu..bagai menjemput kami berdua pulang…

No comments:

Post a Comment